آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

معرفی انواع پایه چرخ خیاطی

از لوازم جانبی هر چرخ خیاطی پایه های آن است که معمولا تعدادی همراه با خود چرخ خیاطی به مشتری عرضه می شود و بعضی از آنها را در صورت نیاز میتوان جدا گانه خرید . این پایه ها کمک می کنند تا دوخت ها راحت تر صورت بگیرند وگر نه پایه های همه کاره و یا جایگزین هم می توانند آن کارها را انجام دهند البته باید توجه داشت که درآن صورت تنظیمات چرخ نیز تغییر می کند.

ما می خواهیم در طراحی و دوخت برخی از پایه های چرخ خیاطی پرکاربرد را به شما معرفی کنیم و بنا داریم برای بعضی از آنها فیلم های آموزشی مربوط را در سایت قرار دهیم .

 

کمک پایه

کمک پایه چرخ خیاطی

 

این پایه جهت تسریع دوخت در پارچه های خیلی ضخیم مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این پایه ، امکان دوخت چند لایه پارچه ، بدون ایجاد مشکلی برای شما فراهم خواهد شد.

نکته:درهنگام استفاده از پارچه های ضخیم، باید سوزن متناسب با پارچه مورد استفاده قرار گیرد

مراحل نصب پایه:

1.تکه پایه را جدا کنید

2.پایه را نصب کرده

3.اهرم پایه، بالای پیچ سوزن بند قرار می گیرد

توجه : در هنگام استفاده از این پایه هرچند دقیقه ، از سفت بودن پیچ سوزن بند اطمینان حاصل نمائید.

فیلم آموزشی نصب و کار با پایه کمکی رو در پایین مشاهده کنید

 

 

پایه شفاف

پایه شفاف چرخ خیاطی

هنگامی که کاربر تمایل دارد موقعیت دوخت در زیر پایه را مشاهده کند بهتر است از پایه شفاف استفاده گردد .

 

فیلم آموزشی نصب و کار با پایه شفاف چرخ خیاطی رو در پایین مشاهده کنید

 

 

 

 

پایه ضخیم دوزی

پایه ضخیم دوزی چرخ خیاطی

بسیاری از مواقع اتفاق میافتد که دوزنده برای دوخت پارچه های ضخیم با مشکل مواجه میشود بدین صورت که پارچه بطور یکنواخت در زیر پایه حرکت نمی کند و دوخت نامنظم و نازیبایی را ایجاد میکند.استفاده از این پایه به شما این امکان را می دهد که برای دوخت پارچه های ضخیم مانند جین ،انواع چرم و جیر ،پارچه های پشمی ضخیم و...بتوانید دوخت راحتی را تجربه نمایید.غلطک این پایه کمک لازم را در جهت آسانی حرکت پارچه برای دوزنده فراهم می کند و باعث میشود که شما دوخت زیباو یکدستی را ، ارائه بدهید.

 فیلم آموزشی نصب و کار با پایه ضخیم دوزی چرخ خیاطی رو در پایین مشاهده کنید

 

 

پایه شکوفه زنی

پایه شکوفه زنی چرخ خیاطی

این پایه،برای دوختن مدل هابصورت دوار مورد استفاده قرار می گیرد که تزئینی و فوق العاده زیبا می باشد.مراحل نصب پایه1.تکه پایه جدا شود.2.دنده کارپیش بر در وضیعت پایین قرار میگیرد.3.اهرم پایه شکوفه زنی هنگام نصب،روی پیچ سوزن بند قرار میگیرد.از این پایه میتوان در کارهای گلدوزی و تزیین روی لباس،کوسن ها و ...استفاده کرد که دوختهای تزیینی این پایه زیبایی خاصی به کار می بخشد.در استفاده از این پایه هرچند دقیقه سفت بودن پیچ سوزن بند را کنترل کنید.

 

پایه نوار اریپ

پایه نوار اریپ چرخ خیاطی

ازاین پایه میتوان برای دوخت نوار اریب به لب پارچه(بعنوان تزیین)، لبه لباس،لب دامن،دور قاب دستمال، وسائل آشپزخانه و...یا بعنوان پاکدوزی درزهای داخل استفاده کرد.

 

پایه لب تو

پایه لب تو چرخ خیاطی

برای تا کردن لبه پارچه مخصوصا قسمتهای اریب پارچه مثل پایین دامن های کلوش، برشهای حلزونی شکل، پارچه های حریر و تا کردن چند میلیمتری کاربرد بسیار خوبی دارد. با استفاده از این پایه به لب پارچه زیبایی خاصی می توان بخشید.طریقه عملکرد پایه:پایه را نصب کرده، چند میلی متر از لبه پارچه را به طرف رو تا کرده، زیر پایه قرار دهید. اهرم بالابر پایه و سوزن را پایین آورده تا داخل پارچه قرار بگیرد. نخهای شروع کار را از پشت نگه دارید. هنگام دوخت، پارچه را با دست به داخل پایه هدایت کرده و دوخت را تا پایان ادامه دهید.

 

پایه سر دوزی

پایه سر دوزی چرخ خیاطی

از این پایه جهت پاک دوزی درزهای داخل لباس استفاده میشود و همچنین از ریشه شدن پارچه جلوگیری میکند.تیغه ی راهنما که دراین پایه وجود دارد،باعث میشود لب پارچه بطور منظم و یکدست دوخته شود .بدین ترتیب که هنگام دوختن،لب پارچه باید حتما درکنار این تیغه قرار بگیرد تا دوخت یکنواختی داشته باشیم.

 

پایه زیپ مخفی

پایه زیپ مخفی چرخ خیاطی

از این پایه، جهت دوخت زیپ های مخفی استفاده میگردد.این پایه دارای دوشیار در زیر آن جهت قرار گرفتن دندانه های زیپ می باشد.

 

پایه قیطان دوزی

پایه قیطان دوزی چرخ خیاطی

این پایه جنبه تزیینی داشته و در جهت دوخت قیطان های باریک یا کامواهای ظریف و یا نخهای کوبلن مورد استفاده قرار می گیرد.از این دوخت بیشتر بعنوان حاشیه دوزی روی لباس،کوسن،روتختی،لباسهای سنتی و ...استفاده میشود.این پایه دارای سه شیار است که قیطانها درون این شیارها قرار میگیرد.بعداز نصب پایه، قیطان ها را ازداخل شیار پایه رد کنید و در حالی که با یک دست قیطانها را کنترل می کنیم شروع به دوخت می نماییم.در تصویر طریقه دوخت سه نخ کوبلن یا کاموا نشان داده شده است.

 

پایه کوک شل

پایه کوک شل چرخ خیاطی

از این پایه برای قرینه سازی الگو روی پارچه و بعنوان دوختهای تزیینی بکار میرود.این پایه دوخت را بصورت شل و برجسته میزند.نکته هنگام استفاده از این پایه، کم کردن کشش نخ الزامی می باشد.

 

پایه دکمه دوزی

پایه دکمه دوزی چرخ خیاطی

در بسیاری ازموارد دوخت دکمه با دست،هم وقت زیادی میگیرد و هم دوخت از استقامت کافی برخودار نیست.دوخت دکمه با استفاده از چرخ به شما این امکان را می دهد که از وقت خود نهایت استفاده را ببرید و در ضمن از استحکام دکمه اطمینان لازم را داشته باشید.برای دوخت دکمه، بعد از اتصال پایه مخصوص به تکه پایه چرخ،دنده کارپیش بر را در وضعیت پایین قرار داده و پایه را روی دکمه قرار دهید .به آرامی توپی را چرخانده و عرض زیگزاگ را بنا به فاصله سوراخ های دکمه تنظیم نمایید.

 

پایه زیپ دوزی

پایه زیپ دوزی

از این پایه برای دوخت زیپ های معمولی،استخوانی یا کاپشنی و فلزی استفاده میشود.این پایه دارای دو لبه (چپ و راست ) است که بسته به نوع کارکرد دوزنده میتوان از راست یا چپ این پایه استفاده کند.

 

پایه پس دوزی و سر دوزی

پایه پس دوزی و سردوزی چرخ خیاطی

این پایه کاربردهای فراوانی مثل پس دوزی پایین شلوار و دامن و...دارد.برای استفاده از این پایه ، به مقدار حدود 4 الی 5 سانت ، پارچه اضافی نیاز است.سمت پشت پارچه ،روی کار قرار میگیرد.مقدار اضافی را از سمت راست ،به مقدار یک ونیم الی 2 سانت تا کرده ،از سمت روبروی آن نیز به همین مقدار تا کنید طوری که تا نیمه تای قبلی را بپوشاند.آن را زیر پایه قرار داده بطوری که زائده قرمز رنگ کنار تا ی دوم قرار بگیرد.دوخت باید طوری تنظیم شود که وقتی توپی را میچرخانید سوزن در منتهی الیه سمت چپ،تنها تاری از پارچه را بگیرد.

 

محصولات مرتبط
ابعاد تقریبی: 90 * 90 سانتی متر نوع جنس و بافت :ممتاز به منظور عدم استفاده از نایلون های پلاستیکی و توجه به بحث محیط زیست ، میتوان از دستمال سفره پارچه ای که جزو سنت های قدیمی و پسندیده بوده است استفاده نمود.
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

فهرست

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم